Wednesday, September 24, 2008

....



Bismillah. lagi 7hari puasa..sedih!nape tak sepanjang tahun!

-Pagi hari bermula dgn agak baik(walau tak sahur),cume lambt sampai lab;si cantik is waiting for me,coz all sample are at me!sorry!after grind,polish,then etching..tengok la microstructure,tapi semua tak secantik as what we hope!

-At 11am,DR ali class started.feeling so excited coz i just can't wait to answer yestrday question!aku nak tau sgt macam ne solution..lame gak spent time smlm,tapi tak dapat gak.akhirnya kene gune teknik pusing2..new thing! dah mintk maaf pada DR ali.slamt raye!

-Tido mase kelas Prof J!malu tersengguk2!si serban aku rase macam tido gak,tapi kegiatan dia terlindung di sebalik notes yang Prof pinjm kan..tet!maybe die tak tido kot.

-Tapi serban sempat bgtau td,die macam sakit hati pada sorg hamba Allah ni yang agak liberal dalam kehidupan sosial nya; yang cube mencampuri hak pribadi serban..sian serban!!hei,mind your own business la budak tu!

Sambung lab at 3pm,looking for the best microstructures,tapi cam hampeh..at last amik gak..buat syarat.. smbil dgr lagu raya..layan!

4pm,aku dah penat sgt+letih;sorry cantik,aku tak leh focus sgt keje,tu yg buat syarat je,tomorrow morning,nak polish and cari smula micrstrctr..and wat fesem..

Berbuka di rumah safurah(iranian)..makanan nye agak pelik..makan sikit2..
balik awal wlwpun semacam ade suare n muka tak setuju aku balik awal.Ada sebab gua chow dulu!

Lepas smyg terawih,g jusco dgn mamosa n si cantik..yang bestnye mamosa blanje McD..ye la dia kan br dapat bonus..thanks mamosa!and 1 more thing, beli bnd br..sbgai ganti yang hilang dicuri pencuri!.. beli kad raya untuk lecturer..cantik n xclsve!for sure tak mahal!

and now,nak bc2 pe yg patut n tido! tak sabar tgu khamis..balik kg..hoho
salam.tusbihu a'ala khair!

No comments:

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)