Monday, April 8, 2013

Salam.

Alhamdulillah syukur dah sebulan lebih aku sampai London. Stay di Mara House, Paddington untuk sementara waktu ini.
Diberi masa 3 tahun untuk pengajian PhD aku.  

Supervisor aku pun dah tahu. Moga beliau pun sentiasa alert dgn keadaan ini. Syukur,
aku rasa SV aku yang terbaik untuk aku.


Sebenarnya aku tak sangka bhw aku dah kat london, siap tampa pipi sndrik. LOL



Masa aku menulis ini,
aku betul-betul rindu kat Mak, bapak , famili
malaysia, kawan-kawan. (tu sebab aku menulis, kdg2, bila nak bercerita pd org lain tak terluah)
Tuhan saja tahu apa rasanya.
Sebab first time aku duduk sangat jauh.

Nak cerita pasal menangis, 
entah la,
kadang-kadang tetibe dalam bas mesti nangis.
rasa sengal. tapi entah la. org kata nangis bila rs nak nangis.

@KLIA sblm aku depart


Terima kasih pada RJ sudi tolong aku masa mula-mula datang. Sanggup datang jauh dari Manchester untuk bantu aku. Terima kasih lagi sekali! Moga PhD kau pun mudah. Amiin

Kat bawah ni several pics taken masa aku pergi Manchester, lepak rumah dia 2 hari.




sempat meroyan dapan Old Trafford Stadium





balik, sobs






Ni bench aku kat lab. Selain bench, aku dpt gak cubic untuk meja, dgn desktop.


Sebenarnya kapala tengah weng, tapi nak tulis gak. esok nak buat lab, sambung last week punya yang tak jadi. khamis ni kene g UCL hantar sample XPS.

Moga-moga sample aku jadik la kali ni. Ya Allah berkati lah perjalanan hidup aku kat London ni.


nanti aku tulis lagi, tetap terus berusaha dan berdoa.
Wassalam.




No comments:

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)