Wednesday, April 24, 2013

My first presentation

Salam

Semalam aku present dalam subgroup polymer. Tu presentation pertama aku kat sini.

Tangan aku shaking habis and sgt sejuk.
Oh Tuhan Saja tahu kan.

Sebab takde org expert in XPS melainkan Geoff( research associate yg byk Bantu aku). So banyak la kan soalan psl peak yg aku fit tu. yg aku tak leh jawab tu Geoff tolong jawab kan. Haha

Alhamdulillah semua org. Damia( postdoc- mentor aku jugak) pun nampak happy.

Bila habis Geoff and Damia kata ' you did very well' .

Tapi aku rasa macam tak puas hati. Ingat kan boleh jawab semua soalan.
Apa apa pun,Yang aku suka pasal sub group meeting ni sbb idea yg diberi adalah untuk bantu and takde nya nak condem2 ni.

Petang nya aku g dinner dgn joe, awis, Aida and Ain Kat camden town.

Harini sambung fitting XPS nya peaks.
Smlam aku bgtau Geoff aku mula enjoy buat benda ni. Hehe

Geoff banyak sangat bantu aku. Aku kan slow and blur. Alhamdulillah syukur sangat.


Aku rasa bila kita rasa keberadaan Allah tu adalah sentiasa nampak apa kita buat, kita akan terus berakhlak baik dan kerja kerana DIA. Bila kita buat macam tu kerja semua jadi mudah. Sbb semua dalam seliaanNya dan kita minta pun pdNya kan?

Waallahua'lam



No comments:

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)