harini bermula agak pelik
rasa semcam
bila sampai ofis
siapkan n prepare tuk lecture
tapi still xphm
pukul9 sorang student dh tunggu
dpan pintu
nak tny soklan
dia sms pukul7 lagi nak jumpa
then semua okay
but lecture tuk petang
agak terabur
still aku yg pening
call utm,
surat senat xsiap lagi
person in charge cuti
(asyik2 cuti,tp dia pun manusia biasa gak kn)
then,tghr sket call masuk
motor aku hilang
ntah cam biasa je
abg lupa amik kunci
ok,dah hilang nak wat camne
bukan rezeki
But,tetibe jd xde mood nak ngajar
n nak wat pa pun tak jd
lagipun mtr tu aku xpakai dh skang
nuar ajak lunch aku xnak,
sori weh
gila ke,class ade pukul3
camne ni
ah,kene teruskan prepare notes tu
nak bg paham betul2
tak bleh jd,jd cam serabut
Call ju,ajak lunch
so g mkan ngan nash skali
new fren
masa tu la gelak2
konon cam dpt hilang
perasaaan 'serabut' tu
but,tak jd
nampak senyum,di hati siapa tahu
hello,mtr je pun hilang
dapat claim insurance kan
watpe nak risau
motor tu byk kenangan weh,dt uitm ke utm
ala,bnd dunia pun
xde mende
tapi,aku manusia biasa
aku benci pencuri
tapi Tuhan lebih tahu
Bila bnd2 macam ni terjadi,mesti ayat klise
ada hikmah nya disebalik yg terjd
aku setuju
tapi
i want more
Tuhan,bagilah aku more strength n hidayah
untuk lebih paham
apa itu musibah
apa itu pembalasan
apa itu ujian
apa itu kesabaran
aku terlalu kerdil dan lemah untuk
men'digest' kan bnd2 ni
Ya Allah,ampuni aku,jika ini
adalah sebab dosa yg lalu
apa yg sebbkan aku sedih hr ni:
1-surat senat lambat(taklah sedih,cam hampa sket)
2-MOTOR hilang
3-hari jd kabut,sangat kabut
4-dilambatkan urusan
kdg2 ok,but sometimes it's not workng at all!!
Tuhan menguji manusia,tnpa diduga
Sejauh mna iman mengawal hati
agar sentiasa berprasangka baik
Demi bahagia sekarang dn kemudian hr
selamat tinggal
:( :(

2 comments:
itu nisyan dan Dia maha pengampun..tips tenang hati..?nak berkongsi sikitlah..ni pun ustaz n mak yang kasi..
*bngun subuh..amalkan baca yasin..coz yasin ubat penenang jiwa yang besar..kalau tak sempat..mathurat..insyaAllah zikir2nya pasti menenangkan jiwa yang gunah...
*sebelum kluar ke mana2 amalkan doa tolak bala tuk pagi dan etang..insyaAllah..perjalanan seharian dalam pemeluharaan dan perlindungan Allah...
bnyakkan istighfar,thlil dan thmid..insyaAllah..barakallahu alek ya akhi..wasslam..
thanks!!!
Post a Comment