Tuesday, January 5, 2010

Salam

alhamdulillah
yesterday was a good day for me
yet,it was my first day
teaching materials science

before the lecture
i met some senior lect
i was touch
when they were so kind to me,welcoming me as i m a former student(chewah!)
and treat me nicely
when i asked about the notes
they give me the notes,the books,past year exam questions
some infos,advices

one of the advices was really great, helpful and had realized me not to join any 'parties'
"kamu jangan takut dengan sesiapa,takut pada Allah"
"bila dengar any bad/good things about others,dengar je dulu..then jgn terus terima,but fikir2 dulu"ilmu ni bukan sapa2 punya,tapi Allah yang punya,jangan kedekut and dengki2"
thanks Dr. A

To Dr. M also
He suggests and advices me not to jump to any research field without making any study in depth which means,make sure my research make sure will benefits me in future.the most welcoming opinion.thank u so much

Well to me,it is not wrong if i involve to any research as it would enhances my skill in research or maybe at least i can get a new knowledge,becoz this small world is too big in providing spaces for knowledge's exploration in abundance.

My lectures only will be on monday 3-4pm and thurday 830-1020am
actually i prefer to have class in the morning session,which is good for all
all will be in the good mood,but the time that i got still okay
everything is possible
people can change when staying in the right path

later,i wanna share about my new determination this new year 2010!!!
( just notice that im now using 2010,no more 2009 when i pass the attendance to student)

2 comments:

aBi dan uMmi SaLsabiLa sYg said...

betul3..ilmu tu hak Allah..semuanya hak Allah..bestnya dapat someone like him yang suka nasihat2 dan beri peringatan...kalau ada ramai insan macam lecturer tu selamat dunia ni...alhamdulillah...chaiyok2..jgn sedih..pasti Allah mnjanjikan kemanisan yang terbaik buat dirimu..kerana setiap sesuatu yang terjadi adalah milikNya dan rancanganNya...bersyukur atas apa yang berlaku kerana itulah tanda kasih sayang dan cinta yang tak terhingga daRInYA...SELAMAT MAJU JAYA...:-)

muzamirmahat said...

thanks ye..

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)