hari ini seperti biasa hari aku akan balik ke shah alam
esok ada kelas,petang
semalam hari meraikan nurul iman areesya
ni photo beliau
cerita pasal tidur
masa otw balik kg hr jumaat haritu
aku hmpr accident
coz terlelap
inilah satu perangai buruk yang susah nak hilang
haritu hujan
gambar ni ambl masa aku tak ngantuk n before hujan lagi
tapi umur panjang lagik
so mampu menulis lagi ni
ikhlas,
mati,
2 perkara yang sangat misteri
bebas berlegar sepanjang minggu dalam kepala aku
sabar,
taqwa,
aku sedaya upaya tanamkan
dalam hati
hasilnya
Tuhan saja tahu
payah nya
berjaya atau tidak
Tuhan lebih tahu
dulu
pernah dibicarakan
apsal mengata orang
mak sendiri cakap,jangan mengata orang
kalau kita kata orang,kita kata diri sendiri
tapi masa mulut nak bercakap,atau tangan ligat menaip
semua tu macam tak berguna lagi
Bila sesuatu terjadi,barulah
kita ingat
owh, dulu aku...bla bla
menyesal gak
tapi belajar
hidup setiap hari adalah untuk belajar
bukan untuk gagal
bukan untuk ulangi kesilapan
Kadangkla Tuhan tunjukkan sesuatu
supaya kita sedar
insaf
Dunia dan isinya bukan untuk selamanya
bukan untuk diraikan setiap masa
tapi perlu diisi dengan sesuatu yang faedah
untuk hari kemudian
enjoy nya mengajar bila
before class tu dah prepare dengan sebaik nya
tak best kalau
tak prepare secukupnya
salah sendiri
cubalah baiki
cinta dan kasih sayang
anugerah ilahi
mengapa kita kasih A and B berlainan kapasiti nya
kasih itu rahmat Allah
manusia tidak akan bisa
memberi kasih seadilnya
ia nya dari Tuhan Yang Maha Suci
Hakikatnya hati itu luas
masih banyak ruang untuk diisi

2 comments:
muz ko lecturer science ke lecturer bahasa...jiwang sgt puitis ko ni
jiwang pe nye..
aku suka cr ni
hahhaha
Post a Comment