Salam
Today 9th of March 2010 chewah!,officially I had registerd myself as a *****rer..alhamdulillah.
Setelah tunggu surat selama hamper 3 bulan..sedih weh,betapa boleh buat byk buat episode drama.
Hasilnya,kuar jugak surat tu,kete pun calar balar,remuk ,hati terasa rosak(now,healing process) n macm2 lagi.Aku ni jenis kalau ada masalah,maka nya,bnd akan ini mempengaruhi kehidupan aku yg lain.Fokus la konon..hahha
Harini jumpa orang gila nak jual makanan Italy yang belum tentu halalnya.Dah la tetibe serang bilik aku,tak sempat nak jemput tetibe je meluru masuk.Sibuk promote makanan Italy dia tu,suh byr rm30 then boleh buy 1 free 1 selama 12kali.masalahnya belum tentu tau sedap ke tak.sebelum tu,dah tertulis terang2”sales person not allowed” (ditulis oleh siapa,aku xtau kat main door)tapi still ade gak yg dtg.
Die sibuk bercakap n promote sampai aku rasa meluat,aku nak bercakap pun tak sempat.Sibuk dia cakap,at last aku decide,aku tak mahu beli n terlibat dengan promotion dia tu.Die plak jg macam bengang n nak tau nape tak beli.And aku bgtau, die byk sgt cakap,cara nak promote pon tak menarik langsung..amik ko!sorry la,tp mmg tak minat k!pastu dia tinggalkan kan bilik aku sambil mengomel benda ape ntah.
Lepas dpt no pekerja,aku g sg buloh umah Kakna.Die bgtau babam(irfan) jatuh kat sekolah,pipi berjahit byk.sian dia.Bila aku tengok je,rasa kesiannya dia,muka die bengkak sangat,muka jd lain sesangat.tp die tak nangis.Ayie duk gelakkan abang dia.tak hbs2 menyakat.
babam yg dlm sakit tp cool la konon,x nangis
ayie yg notti
Masa kat umah tu,kakna ingatkan n ajar supaya fight for my right.jgn jd bola ke hamba orang ke.kalau rasa betul,teruskan.ini hak kita.Rasa semangat nak buat sesuatu.tnggu lah nnati.Kakna memng tegas.Dia kata jgn bg orng pijak kepala,tak kira la boss ke sape.teringat pada kisah dia,salesman yg salah swipe credit card,then bila kakna mengamuk ,as a compensation dia dpt periuk +oven free harga 3k..haha.KAkna kata,jgn biarkan orng main2 kan kita.

8 comments:
BOBO - KALU DPT OVEN N PERIUK, CREDIT NYE DITMBH NILAI X?MKSD AK, YG SLH SWIPE, NILAI DIA SAMA NGAN PERIUK N OVEN KE?
BOBO - KALU DPT OVEN N PERIUK, CREDIT NYE DITMBH NILAI X?MKSD AK, YG SLH SWIPE, NILAI DIA SAMA NGAN PERIUK N OVEN KE?
finally!!!!
kena selalu ingat,
utamakan diri sendiri dulu sebelum cuba untuk menyenangkan orang lain
yuhu...thnks mek!
haha... aku pun tak suka sales person... tak suka orang cakap banyak-banyak neh... serabut kepala aku... even die jual tu bende best ke... aku lagi suke gi usha sendiri dekat kedai or die tunjuk-tunjuk je... takyah cakap banyak-banyak... bengang pale aku sat g...
tulah..benci betul..kalau ckp elok2 n soapn takpe..
KORANG TU SOPAN SGT KE???ONE DAY KORANG JD SALES PERSON BARU KORANG TAU!
kitorang mmg sopan
takde la tetibe nak komen kat blog orang tetibe je,
sape ntah,lain kali bg salam k
Post a Comment