Sunday, February 7, 2010

SALAM

hati
sangat sakit
sangat tak tenteram

rasa nak menjerit kuat2
rasa nak bgtau semua orng
masalah

Tuhan lebih tahu
kenapa jadi begini
ayat cliche
"yang terjadi ada hikmah"

orng kata :
tgklah ape yg kita ada
drpada tengok apa yg kita takda
supaya lebih bersyukur

Aku masih memandang n anggap orng HR
tu
sebagai 'manusia',bukan TUHAN
sbb dia pun buat silap
TUHAN maha sempurna

officer HR tu,
buat silly mistake
fail aku salah endorse
n tak diprocess langsung

silap dia mmbuat orang lain susah
n
gelisah
n
rasa nak tumbuk je dia

kalau tak kerana dh nak masuk 3bulan keje
scr unofficial ni
aku dh bersabr

tak tau nak ckp macam ne
BENCI nya semua bnd ni

kalau aku ikhlas pun,ade dioran kesah???
(betul dyang kata)

punyalah penat komited,
is this the way i paid off???

cant wait to see a drama on monday
we'l see how's the progress..
tot of bring the dean too

YA ALLAh
mudah kan lah urusan ku

4 comments:

Am said...

salam...puitisnye ko nih...xsangka aku hahaha...nnt aku add kat blog list ekk..

muzamir said...

hahahah..
puitis ke

Anonymous said...

assalamualaikum...sume org buat salah...jgnlah kita asyik mengungkit kesalahan org lain...nanti tidak lapang dunia kita...akhirat lg la x lapang...

muzamir said...

thanks for the comment.

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)