Saturday, April 11, 2009

its my birthday


Salam



Alhamdulillah semalam usia sudah menginjak ke usia 23 tahun
Segala pemberian-Nya aku terima seadanya yang ada pada diri ini
Alhamdulillah
teringin nak post semalam tapi tak sempat

Apakah yang ku hadiahkan untuk diri aku??
cukup lah aku happy hari ini(jumaat)
dalam teras sedih
mengingatkan dosa -dosa lalu

semalam jadual aku penuh
aku rasa macam tu coz most of the time aku isi dengan benda yang baik dan aku suka n happy
aku bangun pagi awal
Alhamdulillah
syukur sangat dapat sujud sejadah kat MIAB(dah lama tak buat)
best2

Ada test material selection
seperti biasa jawab je la kan
Dr A gives us extra 20mins(agak terpaksa gayanya)
kerana beliau sudah ada temu janji lepas itu
(alin bengang seh!)

Aku dah bagi slide proposal aku pada beliau
hopefully dia suka and betulkan yang mana kurang
aku kan still baru dalam area electronic ni

Petang aku jumpa MR. E.N(phd student)
minta tolong dia check kan slide untuk aku present assgmnt
"cosworth casting " aku
barulah dapat cahaya and faham betul-betul
thank u!
orang nya baik n sgt lemah lembut
lab yang beliau duduk tu best gila
staff nya semua baik-baik

Lepas asar singgah library
gossiping with dayang
tajuk : politics among academician
haha

Petang before maghrib
membuat keputusan yang sangat gila
(late decision : teringat masa kat kmk pergi ke SP before magrib jugak)
terus ke PC fair di persada JB
best!

Aku beli benda kecil2 sahaja
entah tak ada keperluan nak beli benda lain
teringin nak beli beg laptop(walaupun dah ade)-tgk beg laptop ct n alin cam best n senang!
at last tak beli,bila terfikir membazirnya
so tak beli lah gamaknya

On the way balik singgah makan kat burger king
this is second time aku makan
first time dulu
masa otw ke KL with Ct,jijah and salam
sedap bagi aku menu yang aku cuba tu
sekali sekala boleh la


me n mom:teluk chempedak

thank u to my mom n sis yang wish
masa call mak tu sempat ucap tq
kerana melahirkan aku n besarkan aku
(mode:sedih)

thank u also to all my friends
these guys had wished me for my besday
  1. gg,hazwan n arre(thru skype eventho line bengong malam tu..siap pasangkan lagu imran ajmain!korang mmg gatai!)
  2. awin-she called me midnite
  3. alin@kak fazlin & yanto-call pagi2 lagi
  4. fana,ika,tun-sms
  5. lin(facebook)
  6. jijah n dayang(muka2 lambat wish n lmbat sedar ttg besday ku!)
  7. thru friendster(msg/comment)-chen,afiq(dah lame tak dgr cite),solha cute,yelly,ona n judin
Hidup ini terlalu pendek
setiap masa perlu diisi dengan benda berfaedah
yang untung kita juga nanti
jangan menyesal di kemudian hari muzamir!
bekerja keras dan bijak!
dan kemudian serahkan padaNya
bukankah Dia lebih mengetahui
Tiada orang akan tolong kita kalau kita tak tolong diri sendiri


WallahuA'lam

10 comments:

arelynn said...

weii muz nape lain je muke mak ko yg ni...aritu lain je aku tgk..
eh beg laptop tu mrh je la.. yg ko mkn burger king tu xpe lak..

muzamirmahat said...

to alin:
beg yang aku nak tu terasa mahal la..hihi

dayangbest said...

alaa
duit banyak
beli je laa
hadiah birthday utk diri sendiri kaann?

muzamirmahat said...

banyak kah??/hihi
simpan tuk kahwin..!!

arelynn said...

yela...beg kene la mhl..laptop ko kan bersalut emas wpun ade virus...heheeh..murah xpe, aslkan quality tinggi mcm beg aku...

muzamirmahat said...

beg ko quality tinggi ke mek??

haha

arelynn said...

of course la tinggi...berbaloi sgt bl..hahhaa.menjeleskan muz..

Unknown said...

aku wish gak la.. tak cakap tenkiu plak tuh..

muzamirmahat said...

eh pisee...sori2...thank u tau..
ko kan wish sms yg free..hihi

Hafiz said...

free free jangan sebut kuat2 ok.. haha..

aku takde kedit la time tu.. alang2 YM boleh msg kat handphone, aku msg je la.

berkira eh msg free.

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)