Monday, December 5, 2011

Semua nya boleh dengan Allah

alhamdulillah,
aku nak kongsi berita gembira
aku dah confirm, syukur sangat
rasa nak jerit k..hehe
mula-mula masuk keje dulu orang kata susah la aku nak confirm
macam2 lah, n apa2 lagi

aku tengok apa yg aku kene buat dan aku penuhi

aku hantar borang dan yakin Allah tolong
takde sebab kot xdapat
cuma kalau xdpat sbb tangan2 manusia
nak hantar borang pun mula2 kata tak boleh
tapi aku berkeras
Alhamdulillah.

tak langsung rs nak dabik dada, tapi dah faham dan lebih faham
dengan Allah semua boleh. kuasa Dia mengatasi kuasa manusia
kita buat apa disuruh,tinggal apa dilarang

Bila dah confirm ni,
misi nak sambung study sedang diusahakan
mintak2 jalan yg akan aku pilih,keputusan yg akan dibuat
yang terbaik la...mintak2

target 2013 awal tahun
maknanya aku tggal 12 bulan je nak settle kan semua benda

Bnd2 ni byk atas dorongan Dyg and Rj
korang memang best
hehehe


soalan2 aku yg diorng bg jawapan

dah berdsedia betul2 ke? jwpn :smpai bila2 pun ko xtakkan bersedia

boleh/mampu ke?jwpn: sblm2 ni byk bnd jugak ko dah usahakan,dpat je kan?

kalau kita baik dan taat Allah pasti Allah baik pada kita

 So skrg,aku study untuk ielts
dah ada email pada potential sv
positive bunyinya
mahu pilih yg terbaik,inshaallah

so raya kali ni masih di sini atau di sana..hehehe
harap yg terbaik.

Wallahua'lam








Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)