Thursday, July 26, 2012



Salam ramdhan yang ke 6

Tahun ni aku sambut puasa di Melaka.  Jadi pegawai pengiring aktiviti  Bagai Aur dengan Tebing (BADANG). Baru feeling2 nak sambut dengan mak, bapak n famly rumah. Apa boleh buat.
bersahur bersma DS Ali Rustam( KMM). walaupum ade ke aku kesah aku sahur dgn dia. aku nk bgtau, sgt la dia berjiwa rakyat. Ok la. hehe. tetibe tgk twitter dia upload k pic masa tgh makan n masa kuliyyah subuh, sebbaik aku mata aku bulat je masa tu.
aku berbaju coklat berdiri. KMM berbaju kelabu duduk

Aku attend master class MIC anjuran IMM(Inst. Materials Malaysia).  Dr astuty sgt beriya2 menjemput. Siap byrkan 200. slebihnya aku byr sendri. Baru ingat nak claim, tapi resit hilang. aduh. MIC class ni sgt best. sbb byk persoalan aku dah terjawab, Note semua aku dah pass kat sham. untuk bantu master dia. Hopefully dia boleh habs kan lab by the end of this year.



aku, salam  dan kawan dia
Semester ni dah habis. lega sangat. ok, semua tujuh2 student thesis aku dah grad. alhamdulillah.
Dan tak tau la, i am the happiest kot dlm meeting exam bila boss sebut sbb half of the class drpd 44 tu dpt AD. Wlwpun aku ajar 1 kod je kat diorg. tp selalu bg kata smgt diorg kene do somethng n kuar diri dr zon selesa.baru first year katanya and diorang xpernah ponteng kelas aku. yg ponteng pun 2,3 org je. 


PhD?
kalau dapat scholarship IDB, seriously aku akan terus pergi. Wlau badai melanda. bukan pentingkan diri sendri, tapi aku mmg kene pegi. aku tgh berusaha ke arah ielts ni. InshaAllah. Kalau tak London(chewah) , jepun kot. Amiin2. Harap sgt yg terbaik.


Moga ramadan ni yang terbaik. Allah je tahu n faham kita.  Jom teruskan ibadat. Moga kita diberkati..amiin

2 comments:

dayangbest said...

nih namanya update 3 bulan sekali hahaha

muzamirmahat said...

hahaha..hupdate ikut mood..haha

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)