
salam
dah lama sungguh tak update blog
sebenarnya dah byk kali nak update
tapi akhirnya
cancel je
sekejap betul masa berlalu
rasa mcam semalam baru daftar masuk kerja
Terlalu byk benda berlaku kan
dalam hidup kita walaupun dalam masa seminggu dua
hidup ini ada turun naik nya
kadang2 malas
kdg2 tetibe rajin
kdg2 tetiba takde mood
kemudian mood tu ada
pastu nak kene buat benda lain pulak
hari ahad lepas
aku jd fc untuk modul student
bidan terjun je,
best ke?
boleh la
aku byk share pasal pengalaman hidup yg tak seberapa ni
rugi kalau tak share
moga2 berguna
kan sebaik2 manusia yg bagi manfaat pd org lain
bila aku tgk student2 present n cara diorg ckp n berinteraksi
tetiba rasa macam kagum dengan mereka
mula2 semua macam malas2
lepas kene basuh sikit semua jadi ok
aku tekankan kene sentiasa positif wlw apa pun yg melanda kita
dunia ni kan sekejap je
aku berkongsi bukan sebb rasa aku bagus
tapi rs student ni perlukan motivasi
nak boost up diorg nya smgt
nak inject kekutan dalamn yg lemau2
overall semua boleh berckp n mampu bg pendapat yg bagus
-----------------------------------------------------------
kdg2
aku terfikir dalam hidup ni
aku terlalu tamak nak buat byk benda
tanpa fikir
ada benda di luar kemampuan masa,tenaga or kewangan
dan akhirnya tak terbuat
maka nya,lebih baik bersederhana kan?
kan sedrhana selamat
kdg2
aku terlalu menjaga hati dan kehendak manusia
yg kdg2
takde apa pun n
tak penting pun disisi Allah
dan
kadang2 lupa plak ,Allah sentiasa memandang dan menilai kita
kita jugak kene
lupakan lah pasal kelemahan n keburukan org lain
manede manusia sempurna kan
mesti hidup tenang dan bahagia!
n muhasabah diri selalu ye muzamir!
hidup hanya sekali
yang menunggu tuk mati
sentiasa buatlah yg terbaik untuk kebaikan diri sendiri
supaya sentiasa rapat dengan ilahi
bahagian dunia jgn sesekali pula dilupai
kerna semua perkara akan ditanya di hari kita diadili

No comments:
Post a Comment