Salam
tadi petang
aku g hanta mak g jmp DR
kaki mak luka,terjatuh
mak ade kencing manis
tu yang bahaya
aku sebenarnya tak suka
medical centre ni
wlwpun mak n yg lain setia je kat sini
teringat masa wat medical check up
untuk scholarshp aku
sgt la aku marah pada Dr tu
(dah la bg aku sgt mahal..RM250!!)
masa kita tny..ok boleh dpat hari ni? boleh katanya
ntah bila dh check up,tetibe die kata tak boleh,
ade result yg pending (apakah?)
then aku macam nak mengamuk la
takkn aku nak g lagi sekali
tetibe Dr ni ckap
"bukan u sorang je nak g overseas,istgfar byk2"
aku ckp; huh??sejak bila g overseas nye??
mmg lagi naik darah la aku,tetibe nak tuduh aku blagak
aku plak ttibe bersalah
aku benci r
org tak reti nak pegang dgn kata2
tapi kita kan manusia
tulah
khamis lepas
lappy wat hal
anta la g betul kan
janji nya nak siap hr jumaat
aku call tak angkat
then bila g kedai tu
takleh plak siap
mmg kene mrh n tarik muka la(disedari oleh pekerja yg lain)
pastu terhegh2 kol aku
cakap baik2
sejuk sket
wlaw hati panas
tapi sampi bila nak panas kan
semua manusia buat silap
terima je lah
positive muzamir oi!!
mak pesan sblm tido maafkan semua org
(eh,i notice that number of blog reader cam increased jer..apakah?)
Saturday, May 1, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..
"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".
(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)
(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)

No comments:
Post a Comment