Friday, December 4, 2009

salam

i dont know wht i feel rite now
macam2

sakit hati
sakit kepala

penat berperasaan
sedih
rasa bersalah
rasa malas
rasa tak bersemangat
rasa pilu
rasa rugi
rasa geram

terlalu penat

mintak2 aku tidak akan pernah
berputus asa dalam hidup

going to manila this sunday
will be there for 1 week
rasa tak semngat pun ade
but,that kinda feeling only comes whenever i feel bored


waiting for surat senat yg
susah betul nak dpat
if that letter is the problem,i could not even report myself for the 'positio

seronok dpat hantr 2 anak buah y cukup'nakal'
ke sekolah pondok for 1 mnth je
hehe


ni aku duduk umah pun,xde mood nak tgk tv
sperti yg ku buat sblm2 bila waktu cuti.
nak dgr radio pon malas
ntah hati rasa cam xbest r dengar radio sknag ni
bosan!bingit telinga


knapa kadng2 cita2 kita2 besar
namun
apa yg dicapai sikit je
ada lah tu sebb Tuhan bg sikit
maybe klau byk kita tak bersyukur

seronok bila tgk kehidupan ust zaharuddin
apa yg dia lakukan adalah untuk kepentingan akhirat nya
walaupun ia adalah bersifat keduniaan
niat nya sangat bagus
rasa mahu jd seperti nya
tapi version lain la kan..

aku mahu jd 'cikgu'
yang ajar student dia betul2
supaya ilmu itu difahami dan bermanfaat
becoz itulah yg kan bantu dalam kubur nnti

menjadikan Allah sebagai sumber motivasi adalah
jalannya
macam ust zaharuddin buat
best2

8 comments:

Anonymous said...

tak dapat surat senat kasi je surat sunat ko tuh...hahaha

muzamirmahat said...

dah2..sibuk je ko kan..hahaha

Anonymous said...

pilu,sedih,penat berperasaan???ada aku kesah??takde keje dtg office aku ni haha...marking lab report...lg bagozzzzz...

muzamirmahat said...

ade ko nak bayar aku ke??hehehe
1 report 10 hengget pon okay..hahaha

Anonymous said...

aku mahu jd 'cikgu'--->tup2 jd lecturer pulak....

muzamirmahat said...

ek?bila masa aku cakap nak jd cikgu?
siapa ni eh?

Anonymous said...

manusia biasa yg sentiasa melihat gerakgerimu...beware!

muzamirmahat said...

hhaha..hampeh..!one day mest tau gak
hehhehe..tlg letak nama k..next time,nak tukar setting lah..haha

Untuk difikir-fikirkan dan dihayati..

"Sesiapa yang akhirat itu tujuan utamanya,maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya.Allah mudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina(iaitu dalam keadaan dirinya mulia).Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya,maka Allah akan letakkan kafakirannya antara kedua matanya.Allah cerai beraikan urusannya,dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditakdirkan untuknya(iaitu dalam keadaan dirinya hina)".

(riwayat at-Tirmizi;dinilai hasan oleh al-Albani)